pátek 23. ledna 2015

Zvěřinová sekaná

Protože se tento víkend u nás sejdeme celá rodina a v pátek si vždycky dáváme něco dobrého k večeři, udělala jsem zvěřinovou sekanou. Taťka je myslivec a tak ke zvěřině máme celkem dobrý přístup. Dala jsem dohromady dva recepty. První z pořadu Deník Dity P.  a druhý byl z jedné z kuchařek Romana Vaňka - Poklady klasické české kuchyně aneb jak to ta babička tenkrát vařila, na kterou mimochodem nedám dopustit. 

Recept na sekanou
Mleté maso 1,5 kg
1/3 mletého vepřového plecka
2/3 mletého plecka z divočáka
strouhanka a mléko - podle potřeby
5 vajec
osmažená cibulka se slaninou
3 lžíce dijonské hořčice - nebo jiné pikantnější
5 stroužků česneku  - samozřejmě používám výhradně český česnek  
3 lžičky tymiánu
2 lžičky majoránky - pořádně jí promnout v dlaních 
sůl,pepř

To všechno jsem smíchala a potom jsem si nakrájela na plátky cibuli, kterou jsem rozložila na dno pekáčku. Na ní jsem položila sekanou a potřela jsem jí omáčkou.




Omáčka
3 lžíce dijonské hořčice
3 lžíce piva - já použila pivo Rohozec
2 lžíce oleje
2 lžičky papriky - já mám ještě pořád zásoby z Maďarska

Pod sekanou jsem dala ještě trošku piva, které mi zbylo a nevypila jsem ho, troubu jsem vyhřála na 200, a tak jsem jí pekla hodinu, potom jsem snížila na 180 a ještě jsem jí dala 30 minut, to bylo tak akorát. Pečení bedlivě sledoval náš psík Flek.


Výsledek




Žádné komentáře:

Okomentovat